keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Vko 17 i-TE3



Toisella viikolla otimme appseista käyttöön Docs To Gon ja MinJetin. Opiskelijat tekevät oppimispäiväkirjaa, jonka he tallentavat Dropboxiinsa minulle jaettuun kansioon. MinJetillä tehdyt käsitekartat toimivat ja opiskelijat pitivät appsia hyödyllisinä.?

Loppuviikosta opiskelijat alkoivat ottaa laitetta haltuun ja myös jakamaan. Opiskelijat löysivät itse innovatiivisia ratkaisuja ja käyttivät niitä. Alun tuskaisuuden jälkeen laite alkoi taipua yhä useamman käteen. Kirjoittamisen sijasta monet dokumentoivat asioita kuvaamalla ja he käyttivät kameraa kirjoittamisen sijaan. Ryhmät alkoivat myös jakamaan kansioita keskenään.
 
Viikon aikana mietin itse, että onko opiskelijoiden järkevää muokata ja laajentaa valmista aineistoa vai pitäisi opiskelijoiden rakentaa itse oma aineistonsa esimerkiksi oppimispäiväkirjan muodossa. Pitänee koittaa seuraavassa kappaleessa jälkimmäistä.
 Tiedonhankinta, tiivistäminen ja jäsentäminen on vielä osalla hakusessa. Vastuu omasta oppimisesta on opiskelijalla itsellään. Pikkuhiljaa pääsemme laite- ja apps -keskeisyydestä siihen, että keskiössä on oppiminen, jossa uusi laite on apuväline, ei itseisarvo.
-hs-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti