Toisella viikolla otimme appseista käyttöön Docs To Gon
ja MinJetin. Opiskelijat tekevät oppimispäiväkirjaa, jonka he tallentavat
Dropboxiinsa minulle jaettuun kansioon. MinJetillä tehdyt käsitekartat toimivat
ja opiskelijat pitivät appsia hyödyllisinä.?
Loppuviikosta opiskelijat alkoivat ottaa laitetta
haltuun ja myös jakamaan. Opiskelijat löysivät itse innovatiivisia ratkaisuja
ja käyttivät niitä. Alun tuskaisuuden jälkeen laite alkoi taipua yhä useamman
käteen. Kirjoittamisen sijasta monet dokumentoivat asioita kuvaamalla ja he
käyttivät kameraa kirjoittamisen sijaan. Ryhmät alkoivat myös jakamaan
kansioita keskenään.
Viikon aikana mietin itse, että onko opiskelijoiden
järkevää muokata ja laajentaa valmista aineistoa vai pitäisi opiskelijoiden rakentaa
itse oma aineistonsa esimerkiksi oppimispäiväkirjan muodossa. Pitänee koittaa
seuraavassa kappaleessa jälkimmäistä.
-hs-
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti